Инстински важните неща не се решават от изпити,

Инстински важните неща не се решават от изпити, така че
„без ред/неудържими /страхотни /велики: 
НАРОД!“

С пожелание за успех на мен и всички зрелостници. Дано ни се падне благодатна тема, аз лично се надявам на Гео Милев или Славейков, но всичко е добре дошло. Може би сега е подходящ момент да разкажа може би най-известната кенийска поговорка. 
Краля на Кения имал един много верен приятел, който винаги казвал на всичко лошо, че това е за добро. Един ден кралят отишъл на лов. Приятелят приготвил пушките, но объркал нещо с барута и когато кралят стрелял, пушката гръмнала и отнесла палецът му. Приятелят на краля, верен на навика си казал:

-Това е добре!
-Не! Това НЕ Е добре!- икрещял кралят и пратил приятеля си в затвора.  След няколко години, кралят отишъл на лов в една много опастна местност. Попаднал на засада на канибали. Те го вързали, както и останалите придружители и ги занесли в тяхното село. Събрали дърва, донесли дълъг кол, и завързали краля за него. Когато го завързвали, забелязали, че палецът му липсва. Където и по света канибалите имат просто правило, да не докосват човек, на когото липсва част от тялото. Пуснали краля да си върви и когато се прибрал в столицата, той се замислил над делото си спрямо приятеля си и неговите мъдри думи. Отишъл при своя приятел и наредил да го освободят.
– Случи ми се премеждие- разказал за совето приключение кралят.- Моля те да ми простиш, това наистина беше за добро. Съгреших като те изпратих в затвор.
-Не, това е добре!- отговорил приятелят на краля. 
– Кое е добре, че те пратих в затвора, а ти ми спаси живота.
-Добре е защото, ако не ме беше пратил в затвора, щях да съм с теб на лов, а моят палец е наред…

Plamen Trifonov